Hoe matchen jullie producten uit de webwinkel of kassa met producten in Exact Online?

Bij het doorzetten van verkopen van de kassa of de webwinkel naar Exact Online facturen of Exact Online bestellingen maakt de koppeling producten aan in Exact Online als deze er nog niet in staan. Om te bepalen of een product in Exact Online aanwezig zoekt de koppeling eerst het product op in Exact Online op basis van de SKU, de EAN of het artikelnummer.

De precieze regels voor de matching zijn als volgt:

  1. De koppeling bepaalt eerst of de SKU van het winkelproduct is ingevuld. Zo ja dan vindt de matching plaats op deze SKU en Exact Online artikelcode.
  2. Is de SKU niet ingevuld dan bepaalt de koppeling of de EAN (barcode) van het winkelproduct is ingevuld. Zo ja dan vindt de matching plaats op de EAN en de Exact Online artikelcode.
  3. Is de EAN ook niet ingevuld dan gebruikt de koppeling de productcode of het productnummer voor matching.

Helaas heeft de koppeling geen mogelijkheid om deze werkwijze aan te passen.

Voor Bol.com matchen we alleen op de EAN (Bol.com) en artikelcode (Exact).