Werkt het bijwerken van mijn Exact voorraad altijd?

Let op: De koppelingen ondersteunen geen product- of voorraadsynchronisatie meer voor nieuwe connecties. Onderstaande is alleen van toepassing voor bestaande klanten met koppelingen waarvoor product- en/of voorraadsynchronisatie in het verleden is ingesteld. Op termijn zal de product- en voorraadsynchronisatie ook voor bestaande klanten worden uitgeschakeld.

Nee.

Exact hanteert het mechanisme van webhooks. Hierdoor zijn wij in staat direct de voorraad veranderingen te ontvangen en zo goed mogelijk door te zetten naar het webwinkel/kassa systeem. Helaas hanteert Exact (nog) niet een buffering mechanisme. Daardoor kan het voorkomen dat Exact voor een specifieke klant die (per abuis) een hele grote voorraad wijziging doorvoert, te veel webhooks afvuurt. Wij gaan daar op de volgende manier mee om:

  • Als de webhook load tijdelijk te hoog is, sluiten wij de Exact webhooks tijdelijk af. Dit heeft invloed op alle Exact klanten die voorraad synchronizatie naar de webwinkel/kassa gebruiken.
  • Gedurende de nacht draait er een bezemwagen die zo goed mogelijk voor alle klanten de voorraad wijzigingen alsnog ophaalt en doorzet. Omdat Exact helaas geen 'laatst gewijzigde datum' opslaat bij de entiteit artikel-voorraad moet de koppeling de wijzigingen afleiden uit de laatst gewijzigde datum van het artikel zelf.

Dit proces is enigszins foutgevoelig en het kan dus gebeuren dat voor sommige artikelen soms een voorraad wijziging niet wordt bijgewerkt. Hoewel veel klanten super enthousiast zijn over de voorraad koppeling adviseren wij klanten voor wie de voorraad synchronizatie superkritisch is de koppeling niet te gebruiken.

Tot slot, op het dashboard van de koppeling hebben we ter remedie en controle extra tooling voor de klant ter beschikking gesteld om per product 

  • te kunnen opvragen of er een voorraad verschil is
  • de voorraad te kunnen bijwerken

Labels: Voorraad