Waarom zie ik mijn betaalmethode niet terug in de lijst betaalmethoden?
Via de Shopify API kunnen we helaas niet de betaalmethoden uitlezen uit je webwinkel. Daarom werkt de koppeling met een vaste lijst betaalmethoden. Die lijst proberen we zo volledig mogelijk te houden, maar het kan zijn dat we toch een betaalmethode missen. Het kan gebeuren dat je een betaalmethode uit je webwinkel niet in de lijst betaalmethoden ziet en ook kun je betaalmethoden zien die je helemaal niet gebruikt.
Mocht de betaalmethode niet in de lijst voorkomen en zou je toch graag gebruik willen maken van het boeken van betaalmethoden op vaste debiteuren dan hebben we een work-around. Het is nu mogelijk om zelf aan te geven welke betaalmethoden jullie gebruiken. Je kunt deze optie via ons aanvragen.
Scrol je naar beneden (nadat wij de instelling hiervoor hebben gedaan) dan zie je de mogelijkheid om eigen betaalmethoden toe te voegen. Deze betaalmethoden kun je daarna configureren aan de vaste debiteur.
Let op: Om hiervan gebruik te maken hebben we de naam van de betaal-gateway nodig, niet de naam van de betaalmethode. Voor Shopify Payments dien je als betaalmethode shopify_payments in te vullen en voor de Mollie iDeal methode _mollie_ideal. We zijn de betaal-gateways aan het verzamelen en hebben momenteel onderstaand lijstje. Mocht jullie betaalmethode er niet bij zitten stuur ons dan jullie sleutel en een bestelnummer betaald via die betaalmethode. Wij kunnen dan voor je uitzoeken wat de naam van de betaal-gateway is.
Lijst betaal-gateways:
- Mollie iDEAL: _mollie_ideal
- Paypal: paypal
- Contant: cash
- Overschrijving: manual
- Shopify Payments: shopify_payments