Waarom is mijn Shopify bestelling niet doorgezet?
Shopify-bestellingen worden automatisch naar ons doorgestuurd zodra ze worden aangemaakt en telkens als ze worden gewijzigd. Verschijnt een bestelling niet in je boekhoudsysteem? Volg dan deze stappen:
-
Log in op je dashboard via https://uwkoppeling.webwinkelfacturen.nl. Controleer of de bestelling zichtbaar is onder het tabblad Fouten of Open.
-
Staat de bestelling onder 'Fouten'?
Dan zie je meestal een foutmelding met uitleg waarom de bestelling niet is doorgezet. Zodra je dit probleem hebt opgelost, kun je de bestelling opnieuw aanbieden via de blauwe knop Verwerk.
Lukt dit niet? Klik dan op de rode knop Meld probleem om een ticket aan te maken. Wij ontvangen dan automatisch alle benodigde gegevens om het verder voor je uit te zoeken. -
Staat de bestelling onder 'Open'?
Dan heeft deze nog niet de juiste status om doorgezet te worden. Je kunt de gewenste statussen instellen via het tabblad Configuratie. De koppeling controleert elke nacht of de bestelling inmiddels de juiste status heeft. Als dat zo is, wordt de bestelling alsnog automatisch doorgestuurd. -
Staat de bestelling nergens bij 'Fouten' of 'Open'?
Controleer dan het tabblad Rapportage. Als de bestelling daar staat, is deze al succesvol verwerkt. In een lange lijst van bestellingen is het soms makkelijk om er eentje over het hoofd te zien.