Ik zie een rood bolletje op het dashboard bij mijn WooCommerce, wat nu?

Het gebeurt wel eens dat een WooCommerce webwinkel niet (meer) gekoppeld is. Dat kun je op je dashboard van de koppeling zien aan het rode bolletje.

De oorzaak is bijna altijd een van de volgende redenen:

  1. de webwinkel url (vb https vs http) is niet (meer) correct
  2. de consumer key/secret is gewijzigd of ongeldig
  3. de btw codes in je WooCommerce zijn niet gedefinieerd
  4. de webwinkel wordt gehost bij een hosting partij die firewalls met ip whitelisting gebruikt. Stuur ons in dat geval een email.
  5. de WooCommerce gebruiker die de consumer key/secret heeft aangemaakt is verwijderd
  6. Tot slot kan dit gebeuren door een upgrade van WooCommerce zelf

Oplossing: Je kunt de webwinkelurl en de de nieuwe consumer key/secret aanpassen op het Dashboard van de koppeling, tab configuratie, met de blauwe knop en  witte tekst 'wijzigen' naast Authenticatie boekhoudsysteem.

Hier vul je de gegevens in en na 'Opslaan' is de koppeling weer actief.

 

 

De koppeling gaat vervolgens binnen 2 uur zelf op zoek naar bestellingen die gemist zijn. Hierbij wordt 3 dagen terug gegaan in de tijd. Mocht je langer ontkoppeld geweest zijn, neem dan contact op.

Mocht het rode bolletje nog steeds tonen, terwijl de webwinkel-url en consumer_key/secret wel correct zijn ingevoerd dan kan het zijn dat de verbinding wel goed gelegd is maar dat je nog geen btw codes in je woocommerce hebt gedefinieerd. Hoe je dat doet, staat in deze blog.

Labels: Authenticatie verbroken