Ik zie een rood bolletje op het dashboard bij mijn WooCommerce, wat nu?
Het gebeurt wel eens dat een WooCommerce webwinkel niet (meer) gekoppeld is. Dat kun je op je dashboard van de koppeling zien aan het rode bolletje.
De oorzaak is bijna altijd een van de volgende redenen:
- de webwinkel url (vb https vs http) is niet (meer) correct of de website is bereikbaar via https://mijnbedrijf.nl ipv https://www.mijnbedrijf.nl. Tip: ga in een browser naar je website en kopieer de hele regel (dus incl https://........) en kopieer die bij de koppeling. Als je dan redirects gebruikt hebt, start je de koppeling vaker op de juiste domeinnaam.
- de consumer key/secret is gewijzigd of ongeldig
- de btw codes in je WooCommerce zijn niet gedefinieerd. Zie blog of direct in WooCommerce>>Instellingen>>Belasting, vb tabje "standaard tarieven"
- de webwinkel wordt gehost bij een hosting partij die firewalls met ip whitelisting gebruikt. Stuur ons in dat geval een email.
- de WooCommerce gebruiker die de consumer key/secret heeft aangemaakt is verwijderd
- de functionaliteit permalinks is niet ingeschakeld
- Controleer of het SSL-certificaat van je website geldig is, niet alleen het certificaat zelf maar ook de certificaten in de zgn chain. Je kunt zelf de geldigheid controleren via https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=www.webwinkel.nl
- Tot slot kan dit gebeuren door een upgrade van WooCommerce zelf - of als je een oude woccommerce v2.x gebruikt
Oplossing: Je kunt de webwinkelurl en de de nieuwe consumer key/secret aanpassen op het Dashboard van de koppeling, tab configuratie, met de blauwe knop en witte tekst 'wijzigen' naast Authenticatie boekhoudsysteem.
Hier vul je de gegevens in en na 'Opslaan' is de koppeling weer actief.
De koppeling gaat vervolgens binnen 2 uur zelf op zoek naar bestellingen die gemist zijn. Hierbij wordt 3 dagen terug gegaan in de tijd. Mocht je langer ontkoppeld geweest zijn, neem dan contact op.
Mocht het rode bolletje nog steeds tonen, terwijl de webwinkel-url en consumer_key/secret wel correct zijn ingevoerd dan kan het zijn dat de verbinding wel goed gelegd is maar dat je nog geen btw codes in je woocommerce hebt gedefinieerd. Hoe je dat doet, staat in deze blog.
Labels: Authenticatie verbroken