Wat doe je met de wekelijkse status emails?

Iedere week stuurt de koppeling een status-email met de status van de koppeling. Deze email is een seintje om de koppeling te controleren. Als er namelijk problemen zijn en we zijn er vroeg bij dan kan de koppeling daarna weer goed werken.

Iedere merchant controleert haar/zijn koppeling anders. Daarom hier de stappen die wij doen, want ja, wij gebruiken onze koppelingen zelf ook. Log in op het dashboard https://uwkoppeling.webwinkelfacturen.nl.

  1. Controle connecties: Zijn beide bolletjes groen? Zo nee, dan kan via tab Configuratie de connectie hersteld worden.
  2. Controle tab Fouten: Staan er fouten, dwz verkopen die niet doorgezet worden? Zo ja, dan controleren wij de foutcode en tab Meer info om te kijken of we het probleem zelf op kunnen lossen. Zo ja, dan bieden we daarna de verkoop opnieuw aan via de blauwe knop Verwerk. Lukt dat niet dan kun je via de Rode knop Meld probleem een ticket bij ons aanmaken.
  3. Controle tab Rapportage: Voor een of twee doorzettingen controleren we of de boeking in het boekhoudsysteem staat met de juiste waarden - dus de juist BTW, grootboekrekeningen, bedragen en klantinformatie.
  4. Controle tab Open: Wat staat nog vast omdat de verkoop nog niet de juiste status heeft? Zie ook: https://faq.webwinkelfacturen.nl/content/35/285/nl/waarom-staan-mijn-verkopen-in-tabblad-open.html

Iedere merchant heeft een eigen controle methode dus bovenstaande punten zijn slechts een voorbeeld. We zien ook dat merchants hun boekhouder vragen om de controle uit te voeren.

Als de koppeling eenmaal goed werkt is de controle niet veel werk en het voordeel is dat problemen tijdig gemeld en opgelost kunnen worden.