Wat als ik mijn webwinkel omzet met terugwerkende kracht wil doorzetten naar de boekhouding?

Het is mogelijk om bij ons een migratie aan te vragen om bestellingen met terugwerkende kracht in de administratie te zetten. Hierbij kunnen we vanaf een bepaalde datum, nog niet eerder door de koppeling opgehaalde bestellingen alsnog verwerken. De koppeling is beveiligd tegen dubbel doorzetten, dus is een bestelling eenmaal verwerkt kunnen we deze niet opnieuw doorzetten.

Betreft het een migratie voor 2021 waarin je na 1 juli met andere BTW-tarieven bent gaan factureren? In deze faq leggen we uit waar je dan rekening mee moet houden.

Voor migraties brengen we eenmalig € 67,50 per 1000 bestellingen / facturen in rekening. 

Migraties zijn voor ons deels handmatige acties en wij voeren zelf eenvoudige controles uit maar vragen aan de ondernemer de totale controle uit te voeren.

Indien de koppeling is ingesteld op het doorzetten van facturen zetten we ook creditfacturen door, en ook in een migratie. Refunds, echter niet. Refunds kunnen wij niet middels een migratie ophalen, en zullen handmatig aan de boekhouding toegevoegd moeten worden.

Voordat we een migratie starten is het belangrijk dat de koppeling juist is ingesteld. Wij kunnen een migratie niet terugdraaien of opnieuw draaien omdat bestellingen maar eenmaal doorgezet kunnen worden. Om te controleren of een koppeling goed is ingesteld zou in ieder geval het volgende gecontroleerd moeten worden:

1. Worden de nieuwe verkopen goed doorgezet qua debiteuren-gegevens? Worden alle debiteuren-gegevens doorgezet zoals je die verwacht?
2. Zijn de bedragen in het boekhoudsysteem correct? Let daarbij op de splitsing tussen BTW excl, BTW incl en het BTW bedrag.
3. Wordt er op de juiste grootboekrekeningen geboekt?
4. Heeft de transactie in het boekhoudsysteem de juiste status? Kan de transactie in het boekhoudsysteem worden afgehandeld zoals je gewoon bent?

Aanvragen kan door de volgende gegevens te mailen naar webcare@webwinkelfacturen.nl ovv Migratie aanvraag:
- licentie sleutel
- vanaf welke datum moet de migratie uitgevoerd worden
- aantal te migreren verkopen 
- Het eerste ordernummer wat opgehaald moet worden (nodig om de haalbaarheid te controleren)
- Bij migratie vanuit Shopify, CCV Shop, Lightspeed eCom en Ecwid, hebben we ook de NAW gegevens tbv de voldaan-factuur nodig

Let op:

  • BOL.com migraties hebben meerdere restricties. Wil je een BOL.com migratie uit laten voeren, lees dan eerst deze faq.
  • Voor Amazon zijn de limieten erg streng. Hierdoor zijn we beperkt in het kunnen uitvoeren van een migratie. Wilt u een migratie laten uitvoeren, stuur dan een e-mail met het aantal en de gewenste periode.
  • Migraties zijn tijdsintensief en kunnen - met eventuele controles - zomaar een aantal dagen in beslag nemen. Zeker tijdens de BTW aangifte-maanden is het bij ons vrij druk. Vraag migraties dus op tijd aan. Wij kunnen helaas niet garanderen dat je migratie binnen een bepaalde tijd wordt afgerond en dus ook niet of je het redt voor de aangifte-datum.
  • Voor de goede orde: Het genoemde tarief a 67,50 betreft het doorzetten van de verkopen zonder verdere support mbt eventuele fouten die je in je configuratie of webwinkel hebt. Je kunt de fouten wel zelf analyseren via het dashboard van de koppeling.

 

Labels: migratie