Bij welke statussen worden de bestellingen vanuit Mijnwebwinkel overgestuurd?

De statussen die we altijd al ondersteunden voor doorzetten bestellingen uit Mijnwebwinkel zijn:
- Betaald
- Verzonden
- Betaald en verzonden

Tegenwoordig kun je zelf instellen via het dashboard van de koppeling, tabje >>Configuratie welke statussen je wilt doorzetten (dus ook retouren).

Detail: de code voor de status Betaald / Verzonden / 'Afgehaald en betaald' zijn statussen 2, 3 en 6 respectievelijk. Retouren afgehaald is 11. Bij retouren moet je met de volgende zaken rekening houden:

1. De koppeling kan een retour alleen doorzetten als de retour uit regels bestaat en de regels een omschrijving, prijs en BTW percentage hebben.

2. De koppeling boekt de retour onder dezelfde debiteur als de originele bestelling.

3. De retour wordt in het boekhoudsysteem naar dezelfde entiteit doorgezet als de bestelling. Worden bijvoorbeeld voor jouw webwinkel bestellingen doorgezet naar Exact Online facturen, dan wordt de retour ook een Exact Online factuur. Zet je de bestelling door naar Exact Online transacties dan wordt de retour ook een Exact Online transactie.

4. Dit betekent dat als je doorzet naar Exact Online bestellingen je geen retour kan doen. Immers, bij een retour zet de koppeling negatieve bedragen door en Exact Online bestellingen staan geen negatieve bedragen toe. Eenzelfde verhaal kan voor andere boekhoudsystemen gelden.

Labels: Credit, Timing