Wat als ik mijn kassa omzet met terugwerkende kracht wil doorzetten naar de boekhouding?
Het is mogelijk om bij ons een migratie aan te vragen om dagomzet en/of individuele bonnen met terugwerkende kracht in de administratie te zetten. Hierbij kunnen we vanaf een bepaalde datum, nog niet eerder door de koppeling opgehaalde bestellingen alsnog verwerken.
LET OP: hou er rekening mee, dat een migratie uitgevoerd wordt adhv de BTW-/grootboek-instellingen die op dat moment in tab Configuratie staan ingesteld.
Voor migraties brengen we € 67,50 excl BTW per 1000 bonnen (bij individueel doorzetten) of per kwartaal (bij dagomzet/hybride) in rekening.
Migraties zijn voor ons deels handmatige acties en wij voeren zelf eenvoudige controles uit maar vragen aan de ondernemer de totale controle uit te voeren.
Voordat we een migratie starten is het belangrijk dat de koppeling juist is ingesteld. Wij kunnen een migratie niet terugdraaien of opnieuw draaien omdat bestellingen maar eenmaal doorgezet kunnen worden. Om te controleren of een koppeling goed is ingesteld zou in ieder geval het volgende gecontroleerd moeten worden:
1. Zijn de bedragen in het boekhoudsysteem correct? Let daarbij op de splitsing tussen BTW excl, BTW incl en het BTW bedrag.
2. Wordt er op de juiste grootboekrekeningen geboekt?
3. Wordt er, bij dagomzetboekingen, op de juiste tussenrekeningen geboekt?
Aanvragen kan door de volgende gegevens te mailen naar webcare@webwinkelfacturen.nl ovv Migratie aanvraag:
- licentie sleutel
- vanaf welke datum moet de migratie uitgevoerd worden
Let op:
- Migraties zijn tijdsintensief en kunnen - met eventuele controles - zomaar een aantal dagen in beslag nemen. Zeker tijdens de BTW aangifte-maanden is het bij ons vrij druk. Vraag migraties dus op tijd aan. Wij kunnen helaas niet garanderen dat je migratie binnen een bepaalde tijd wordt afgerond en dus ook niet of je het redt voor de aangifte-datum.
- Voor de goede orde: Het genoemde tarief a 67,50 betreft het doorzetten van de verkopen zonder verdere support mbt eventuele fouten die je in je configuratie of kassa hebt. Je kunt de fouten wel zelf analyseren via het dashboard van de koppeling.