Wat betekent het tabblad 'Open' op het dashboard?

Op het dashboard van de koppeling zijn drie tabbladen:

  1. Rapportage: overzicht doorgezette bestellingen.
  2. Fouten: overzicht bestellingen waar een probleem mee is + suggstie.
  3. Open: overzicht bestellingen die nog niet de status hebben doorgezet te worden.

Afhankelijk van je webwinkel / kassa software kun je op het koppelvlak de status instellen of een bestelling doorgezet moet worden. In sommige gevallen is het essentieel dat een bestelling niet wordt doorgezet, bijvoorbeeld een webwinkel bestelling met de status 'cancelled' of een kassabon met de status 'open' omdat er een verkeerde kassa aanslag plaatsvond. Als je wilt kun je die bestellingen op het dashboard negeren, maar het hoeft niet.

Maar het gebeurt ook dat een bestelling van status wijzigt waarna hij alsnog doorgezet moet worden. Zodra de status wijzigt van een bestelling verifieert de koppeling 's nachts of de bestelling nu wel door mag. Je hoeft hier niets voor te doen: de bestelling zal vanzelf uit het tabje >>Open verplaatst worden naar het tabje >>Rapportage, zodra hij is doorgezet.

In deze faq beschrijven we uitgebreider waarom orders in tabblad Open staan, en wat je kunt doen om de orders door te zetten.

Conclusie: een bestelling staat altijd vermeld bij een van de drie tabjes. De bestellingen bij het tabje >>Fouten moet je nakijken. De bestellingen bij het tabje >>Open zijn meer een geheugen steuntje van verkopen in je webwinkel/kassa met een andere status.

Labels: Dashboard, Status