Wanneer wordt de bestelling doorgezet?

Status
Bij welke status wordt doorgezet hangt af van de webwinkel. Facturen worden aangemaakt als een bestelling de status Betaald of Voltooid krijgt. Voor OpenCart, Magento, PrestaShop, WooCommerce en Mijnwebwinkel kun je zelf aangeven bij welke statussen een factuur aangemaakt moet worden. Voor Lightspeed eCom kan het doorzetten ook gebeuren op het moment dat de factuur wordt aangemaakt. In de meeste gevallen wordt de besteldatum doorgezet naar het boekhoudsysteem. Dit is niet een waarde die per merchant kan worden aangepast.

Snelheid
Naast de status willen webwinkeliers ook weten hoe snel transacties worden doorgezet naar de boekhouding. Dat hangt af van het webwinkel systeem en de drukte op ons platform. Zo worden Lightspeed, Shopify en CCV Shop direct doorgezet naar ons en werken PrestaShop, Magento, Mijnwebwinkel, WooCommerce en OpenCart obv een batch koppeling die ieder uur draait. Hierbij worden alle nieuwe bestellingen opgehaald en indien ze de juiste status hebben doorgezet. Bij WooCommerce zijn er webhooks zodat bestellingen direct kunnen worden doorgezet naar ons. Tot slot, op ons platform en/of de boekhoud-api is soms drukte waardoor bestellingen wel zichtbaar zijn op het Dashboard>>Fouten met status 'in verwerking' of 'wachtrij' maar ze nog even op hun beurt moeten wachten. In de Fair use Policy staat nog een tip hoe je kunt voorkruipen als je een keer haast hebt.

Laat voltooide bestellingen
Als nieuwe bestellingen zijn opgehaald maar nog niet de juiste status hebben om doorgezet te worden, controleren we iedere nacht of de status van die bestellingen gewijzigd is. Zo ja en de status matcht, wordt de bestelling alsnog doorgezet. Zo niet, dan wordt de nacht erop de status weer gecontroleerd.

Labels: Timing