De verbinding met mijn Magento 2 webwinkel is verbroken, wat nu?

Versies tot en met 2.4.3: De authenticatie van Magento 2 webwinkels loopt via OAuth in de webwinkel zelf. Een verbroken verbinding herstel je daardoor niet vanuit het dashboard van de koppeling, maar vanuit de Magento omgeving.
In de handleiding staat uitgelegd welke stappen je dient te volgen om je Magento 2 webwinkel te koppeling. De uitleg is inclusief plaatjes om je door de schermen heen te leiden.

De handleidingen voor Magento webwinkels kun je hier vinden: https://www.webwinkelfacturen.nl/handleidingen.

In deze faq beschrijven we mogelijke oorzaken als het niet lukt de verbinding te maken.

Versies vanaf 2.4.4: Magento heeft de authenticatie gewijzigd. We hebben goede ervaring met de volgende stappen om de webwinkel alsnog te koppelen:

  1. Neem contact met ons op. Wij moeten speciaal aangeven dat het om een 2.4.4 of hogere versie gaat.
  2. Maak een integratie link aan zonder callback.
  3. Magento geeft een clientkey, clientsecret, access token en tokensecret terug.
  4. Log in op je dashboard https://uwkoppeling.webwinkelfacturen.nl, tab Configuratie. Klik op de rode Connect knop naast Magento. Je ziet nu een pop-up window en daar kun je de clientkey, clientsecret, access toke en token secret invullen.
  5. De connectie zou nu hersteld moeten zijn.
  6. Je kunt een migratie aanvragen voor eventueel gemiste facturen. Let op, aan de migratie zijn kosten verbonden, nl 67.50 per 1000 facturen.