Wat moet ik doen als ik een betaalmethode of categorie toevoeg in de kassa?
Uiteraard veranderen er in de loop der tijd zaken in een kassa. Bijvoorbeeld omdat er een nieuwe betaalmethode wordt gebruikt, of omdat er een nieuwe product categorie is ingevoerd in de kassa.
Gelukkig kun je zelf bij een dergelijke wijziging eenvoudig de koppeling aanpassen. Als je inlogt op het Dashboard en naar het tabje Configuratie gaat, zie je de ingestelde betaalmethoden en categorieën. Indien je op de Wijzigen knop klikt haalt de koppeling realtime de dan aanwezige informatie uit de kassa. En daardoor kun je eenvoudig de nieuwe informatie mappen naar je boekhoudpakket: de betaalmethode naar een tussenrekening (wachtrekening) en/of de categorie naar een grootboekrekening.
Gaat de koppeling dan vanzelf weer verder? Als je koppeling:
- individuele verkopen doorzet (bestellingen of bonnen) kun je via het Dashboard tabje >> Fouten de verkopen in de foutenrij opnieuw aanbieden. Individueel verwerken moet direct door gaan.
- dagomzet doorzet kun je via het Dashboard tabje >> Fouten de dag opnieuw doorzetten. Wacht daarbij een uur voordat je boekhoudpakket controleert.
Sinds kort is het trouwens ook mogelijk om een default tussenrekening in te stellen voor nieuwe betaalmethoden (vb kruispost nieuwe betaalmethode 1999) en een default grootboekrekening voor een nieuwe categorie (vb grootboekrekening nieuwe categorie 8100). Als er dan een nieuwe betaalmethode of categorie in de kassa is ingevoerd maar nog niet op het dashboard (bijvoorbeeld omdat dat even vergeten is) dan kan de koppeling wel gewoon verder. Op een later moment kan dan natuurlijk eea verder gefinetuned worden via het dashboard>>configuratie.
Labels: Kassa