Hoe ziet het proces voor een Wisteria partner eruit?

Via Wisteria (https://wisteria.systems/) kunnen software partners via onze API aansluiten op het platform om (kassa-, of webwinkel-) verkopen door te zetten naar boekhoudsystemen en facturatiepakketten.

Het proces loopt als volgt:

  1. De software partner bekijkt de API documentatie en registreert als partner. Dit is een laagdrempelig proces waarbij de partner ook toegang krijgt tot een partner-account met dashboard. Een korte kennismaking volgt om samen de mogelijkheden te verkennen.
  2. De software partner integreert haar software met de Wisteria API zodanig dat de (kassa-, of webwinkel-) verkopen doorgezet kunnen worden naar de boekhoudsystemen en facturatiepakketten. Tijdens deze periode heeft de software partner toegang tot onze technische experts voor eventuele vragen (methoden: slack-kanaal, webcare).
  3. Na het testen neemt de software partner contact op voor een klant-pilot. Tijdens de voorbereiding levert de software partner via een online tool specifieke informatie aan voor de handleidingen. Wij completeren en publiceren de handleiding en een onboarding pagina, waarna de klant-pilot kan beginnen.
  4. Na de succesvolle pilot wordt het proces opgeschaald. Dat wil zeggen:
    • De software partner publiceert de koppelmogelijkheden via haar website / applicatie backend.
    • Wij publiceren alle mogelijke koppelingen met de nieuwe software partner op onze websites: kassa-koppelingen en/of webwinkel-koppelingen.
    • Indien nuttig voegen we specifieke pagina's toe voor de FAQ.
  5. Het support proces tussen de software partner en ons wordt ingericht. Hierbij worden afgespraken gemaakt over:
    • default methode voor aanmelden support tickets van de eindklant, respectievelijk de software partner
    • eventuele training/uitleg van het support team van de software partner
    • facturatie proces indien gezamenlijk besloten wordt af te wijken van het standaard facturatie proces.
  6. De gezamenlijke marketing kan beginnen (vb social media, nieuwsbrieven, toevoegen van de koppelingen aan andere appstores).
  7. De dienstverlening is nu volledig operationeel. Wij waarderen het om periodiek met de software partners te overleggen over de ervaringen, de kwaliteit van de dienstverlenging en het succes tov beoogde doelstellingen.

Labels: API, Wisteria