Hoe ziet het proces voor een Wisteria partner eruit?
Via Wisteria (https://wisteria.systems/) kunnen software partners via onze API aansluiten op het platform om (kassa-, of webwinkel-) verkopen door te zetten naar boekhoudsystemen en facturatiepakketten.
Het proces loopt als volgt:
- De software partner bekijkt de API documentatie en registreert als partner. Dit is een laagdrempelig proces waarbij de partner ook toegang krijgt tot een partner-account met dashboard. Een korte kennismaking volgt om samen de mogelijkheden te verkennen.
- De software partner integreert haar software met de Wisteria API zodanig dat de (kassa-, of webwinkel-) verkopen doorgezet kunnen worden naar de boekhoudsystemen en facturatiepakketten. Tijdens deze periode heeft de software partner toegang tot onze technische experts voor eventuele vragen (methoden: slack-kanaal, webcare).
- Na het testen neemt de software partner contact op voor een klant-pilot. Tijdens de voorbereiding levert de software partner via een online tool specifieke informatie aan voor de handleidingen. Wij completeren en publiceren de handleiding en een onboarding pagina, waarna de klant-pilot kan beginnen.
- Na de succesvolle pilot wordt het proces opgeschaald. Dat wil zeggen:
- De software partner publiceert de koppelmogelijkheden via haar website / applicatie backend.
- Wij publiceren alle mogelijke koppelingen met de nieuwe software partner op onze websites: kassa-koppelingen en/of webwinkel-koppelingen.
- Indien nuttig voegen we specifieke pagina's toe voor de FAQ.
- Het support proces tussen de software partner en ons wordt ingericht. Hierbij worden afgespraken gemaakt over:
- default methode voor aanmelden support tickets van de eindklant, respectievelijk de software partner
- eventuele training/uitleg van het support team van de software partner
- facturatie proces indien gezamenlijk besloten wordt af te wijken van het standaard facturatie proces.
- De gezamenlijke marketing kan beginnen (vb social media, nieuwsbrieven, toevoegen van de koppelingen aan andere appstores).
- De dienstverlening is nu volledig operationeel. Wij waarderen het om periodiek met de software partners te overleggen over de ervaringen, de kwaliteit van de dienstverlenging en het succes tov beoogde doelstellingen.