Wat als de status van mijn bestelling in de webwinkel wijzigt?
Bestellingen worden doorgezet op basis van hun status. Bij tab Configuratie van het dashboard https://uwkoppeling.webwinkelfacturen.nl kun je aangeven bij welke statussen de bestelling doorgezet moet worden.
Het kan gebeuren dat als de koppeling een bestelling ophaalt deze bestelling nog niet de juiste status heeft. Wij slaan het bestelnummer dan op en de koppeling controleert vervolgens iedere nacht of de status van de bestelling gewijzigd is. We doen dat 60 dagen lang.
Wijzigt de status van de bestelling in die periode en krijgt de bestelling een status waarop deze dorogezet moet worden dan zal de koppeling dat doen.
Wijzigt de status van een bestelling na 60 dagen dan kan de koppeling de bestelling niet meer doorzetten. De bestelling zul je zelf handmatig in je boekhoudsysteem moeten plaatsen.
De reden dat we 60 dagen hanteren heeft te maken met de API limieten. Meer dan 60 dagen per klant is te zwaar voor ons systeem en voor het systeem van Mijnwebwinkel. Wij adviseren dan ook bestellingen tijdig af te ronden. De koppeling gaat er van uit dat in webwinkels het overgrote deel van de bestellingen direct wordt afgerekend en dat bestellingen hoogstens een paar dagen open staan.