Waarom worden mijn Shopify-bestellingen zonder btw doorgezet naar mijn boekhoudsysteem?
De meest voorkomende oorzaak is dat er in de Shopify-winkel geen btw is toegevoegd aan de bestelling. Dit betekent dat de koppeling ook geen btw kan doorzetten naar je boekhoudpakket. Controleer daarom als eerstedeBTW inrichting in de Shopify webwinkel en volg de officiële Shopify-handleiding om btw correct in te stellen voor je Europese klanten: Bekijk de Shopify btw-instellingen
Maak je gebruik van verkoopkanalen zoals Amazon of Bol.com? Ook daarbij kan het voorkomen dat bestellingen zonder btw worden geïmporteerd. Lees hier meer over hoe dat werkt en wat je eraan kunt doen: Waarom worden Amazon of Bol.com bestellingen niet met btw doorgezet?
Het kan ook zijn dat de btw-mapping in de Webwinkelfacturen-koppeling zelf niet goed is ingesteld. Je kunt dit eenvoudig controleren en aanpassen via het dashboard:
-
Log in op je Webwinkelfacturen-dashboard
-
Ga naar het tabblad Configuratie
-
Controleer de sectie BTW en grootboekinstellingen en pas deze aan indien nodig
Mocht je er niet uitkomen, stuur dan een berichtje naar webcare@webwinkelfacturen.nl ovv je licentiesleutel.