Waarom worden de Amazon of Bol.com bestellingen niet doorgezet?
Veel Shopify merchants verkopen ook via bol.com en amazon. De bestellingen worden via een plugin vanuit deze platformen naar de Shopify webwinkel.
Helaas zien wij soms dat de bestellingen in de Shopify webwinkel geen BTW toegekend krijgen. Dat betekent dat onze koppelingen deze bestelling zonder BTW doorzetten naar het boekhoudsysteem.
Dat is vaak niet de bedoeling en dan krijgt de merchant foutieve omzet in de boekhouding. Daarom hebben onze koppelingen een extra controle. Als de bol.com en amazon bestelling geen BTW heeft dan zet de koppeling de bestelling niet door. De bestelling verschijnt in tab Fouten van dashboard https://uwkoppeling.webwinkelfacturen.nl.
Om dit probleem op te lossen dient de Shopify merchant contact op te nemen met de leverancier van de plugin tussen Bol.com / Amazon en Shopify en te vragen hoe de BTW wel kan verschijnen in Shopify. Meestal is dat een instelling. Indien de Shopify merchant geen BTW nodig heeft in het boekhoudsysteem, bijv omdat het over marge goederen gaat, dan kunnen wij via een extra contract-instelling deze check uitschakelen. Neem hiervoor contact met ons via webcare@webwinkelfacturen.nl.