Waarom zie ik geen boekingen voor mijn Lightspeed bestellingen die betaald zijn met Klarna?

Lightspeed maakt voor bestellingen die betaald worden met de betaalmethode Klarna Nederland, geen Lightspeed INV facturen aan. Omdat er geen INV facturen zijn, kan de koppeling deze dus niet doorzetten. Voor Klarna Duitsland maakt Lightspeed wel INV facturen aan.

Er zijn twee manieren hoe je hiermee om kunt gaan:

1. De koppeling anders instellen. Ipv "Lightspeed INV facturen" te koppelen naar de boekhouding, kun jer er voor kiezen "Lightspeed betaalde bestellingen" door te zetten naar de boekhouding. Nadeel is dat het concept creditfactuur niet meer bestaat en dus niet meer wordt meegenomen, voor geen enkele betaalmethode. Voordeel is dat alle betaalde bestellingen (ook de Klarna-betaalde) op dezelfde manier worden doorgezet naar de boekhouding. Indien je dit wilt, stuur ons dan een email. Besef je dat we de Lightspeed ORD nummers als referentie doorzetten. Wil je dat we de INV nummers sturen, neem dan contact met ons op.

2. De webwinkelier haalt de facturen uit de Klarna back-office en zet deze facturen op een andere manier door naar de boekhouding (wellicht scan/herken). Dit valt buiten de scope van de dienstverlening van webwinkelfacturen.

Labels: Factureren