Beveiliging en privacy I: volgens welke principes werken jullie?
Wij nemen privacy, beveiliging en de Algemene Verordening Gegevensbescherming zeer serieus. Geïnspireerd door de Autoriteit Persoonsgegevens werken wij volgens de volgende principes.
I. BEWUSTZIJN
Wij zetten specifiek bepaalde en omschreven informatie uit het ene software pakket door naar het andere software pakket. We zijn daarmee officieel bewerker / verwerker voor de merchant en voor onze eigen klant facturatie informatie verantwoordelijke. Het doet er eigenlijk voor ons niet veel toe omdat we de meeste informatie 'blind' en veilig doorzetten, zeer weinig informatie (tijdelijk) bewaren en zowel naar de zakelijke klant als de software leveranciers transparant zijn in hoe we dit doen. Dat laatste doen we door het op te nemen bij nieuwe aanmeldingen, renewal emails en contracten en/of communicatie met de software leveranciers.
II. DATA LEKKEN
Indien onverhoopt een datalek plaats zou vinden dat kwalificeert om bij de Autoriteit Persoonsgegevens gemeld te worden zullen wij dat uiteraard doen. Wij informeren de klant zoals beschreven in de verwerkersovereenkomst en zullen (waar mogelijk en relevant) specifiek betrokken software leveranciers informeren voor wiens oplossing een dergelijk lek heeft plaats gevonden.
III. BEWAREN GEGEVENS
Bestellingen komen binnen op ons platform en worden doorgestuurd naar het gewenste boekhoud-systeem. Het overgrote deel van de gegevens die bij ons binnen komen slaan we niet op, maar sommige wel. Het primaire doel van de opgeslagen informatie is om (i) binnen het boekhoudpakket op dezelfde debiteur te kunnen boeken, (ii) support te kunnen leveren en (iii) onze klanten te kunnen factureren. Daarnaast wordt anoniem informatie bijgehouden mbt omzet en btw. Klik hier voor details welke data wij hoelang opslaan.
Wij behouden ons het recht voor deze pagina te wijzigen en adviseren je deze pagina regelmatig te bekijken zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste wijzigingen.
Labels: AVG, Beveiliging