Kan ik de bestellingen uit mijn Lightspeed eCom ook doorzetten?

Indien u een omni-channel oplossing heeft (waarbij de Lightspeed eCom webwinkel is gekoppeld op de Lightspeed POSRetail kassa) dan zetten wij de bestellingen uit de Lightspeed eCom webwinkel die in de kassa zijn aangemaakt ook door. U kunt apart grootboekrekeningen en betaalmethode instellingen maken voor de Lightspeed eCom order stroom.

Let op: de Lightspeed eCom order/factuur-nummers (ORDxxx, INVxxx) worden door Lightspeed NIET meegegeven aan de Lightspeed Retail kassa waardoor de koppeling deze nummers (die belangrijk zijn bij het afletteren) niet kan doorzetten. Sinds februari 2018 wordt wel het eCom Order ID (DB) doorgezet, maar zonder aparte aanvullende koppeling naar de eCom API zijn deze ORD/INV nummers helaas niet door te zetten. Lightspeed is hiervan op de hoogte en overweegt of dit in de toekomst moet veranderen.

Bij alle boekhoudpakketten, is er dus een 'truc' mogelijk door twee aparte, betaalde, koppelingen te nemen. Een van Lightspeed eCom naar het boekhoudpakket en een aparte koppeling van de Lightspeed POS Retail naar  het boekhoudpakket. Het is daarbij belangrijk dat je eerst een email stuurt met het expliciete verzoek de eCom kassa uit te sluiten van je POS Retail koppeling. Als je dat niet doet loop je het risico dat je de eCom bestellingen dubbel in je administratie krijgt. Verder dien je voor het boekhoudpakket Exact je standalone Ecom shop_id te delen, waarna je van ons een link toegestuurd krijgt voor de tweede, aparte Ecom koppeling.

Labels: Afletteren