Kan ik de bestellingen uit mijn Lightspeed eCom ook doorzetten?
Indien u een omni-channel oplossing heeft (waarbij de Lightspeed eCom webwinkel is gekoppeld op de Lightspeed POSRetail kassa) dan zetten wij de bestellingen uit de Lightspeed eCom webwinkel die in de kassa zijn aangemaakt ook door. U kunt apart grootboekrekeningen en betaalmethode instellingen maken voor de Lightspeed eCom order stroom.
Bij verwerking naar het boekhoudpakket van Ecom orders, wordt er geboekt op de bij de Ecom BTW codes ingestelde omzetrekening als het een boeking op facturen betreft. Bij dagomzet kan er geen onderscheid worden gemaakt tussen de ecom en kassa verkoop.
Let op: de Lightspeed eCom order/factuur-nummers (ORDxxx, INVxxx) worden door Lightspeed NIET meegegeven aan de Lightspeed Retail kassa waardoor de koppeling deze nummers (die belangrijk zijn bij het afletteren) niet kan doorzetten. Sinds februari 2018 wordt wel het eCom Order ID (DB) doorgezet, maar zonder aparte aanvullende koppeling naar de eCom API zijn deze ORD/INV nummers helaas niet door te zetten. Lightspeed is hiervan op de hoogte en overweegt of dit in de toekomst moet veranderen.
Ook het BTW nummer van de klanten wordt niet doorgegeven aan de kassa, waardoor ICP verkopen van de webwinkel niet zijn te verwerken.
Deze optie is alleen beschikbaar voor Lightspeed R-serie.
Labels: Omnichannel