Waar moeten we rekening mee houden bij het inrichten van de kassa en het doorzetten van de bonnen?

De booq kassa werkt met werkdagen. In de ochtend van de dag worden alle bonnen opgehaald van de voorgaande dag en doorgezet naar het boekhoudsysteem. Bij problemen in de dagomzet dienen de volgende zaken eerst nagekeken te worden:

  1. Bij het inrichten van de kassa dienen bij de betaalmethoden en categorieen - turnovergroups - de externe ids aanwezig te zijn. Zonder externe ids is het niet mogelijk de configuratie van de koppeling uit te voeren.
  2. Bij de bonnen in de kassa die individueel doorgezet worden dient het externe klant-id te zijn ingevuld. Alleen met het externe klant-id kan de koppeling de klantgegevens uit de booq-kassa ophalen en gebruiken voor het doorzetten naar het boekhoudsysteem.
  3. Voor bonnen moet gelden dat de betalingen in de bon gelijk zijn aan het totaal van de bon. De som van de verkochte producten moet dus gelijk zijn aan de betalingen die zijn ontvangen.
  4. Voor de dagomzet worden de bonnen meegenomen die voor 05.00 leesbaar zijn vanuit booq. Staan de bonnen nog niet in de booq-cloudomgeving dan worden zij niet meegenomen in de dagomzet. Draait de dagomzet in het geheel niet dan kan deze op een later tijdstip nogmaals worden opgestart. Draait de dagomzet voor een deel van de bonnen dan kan deze niet nog eens worden opgestart en zullen de gemiste bonnen handmatig moeten worden toegevoegd aan het boekhoudsysteem.