Wat gebeurt er als een nog niet doorgezette bestelling van status wijzigt?

WooCommerce bestellingen worden naar het boekhoudsysteem doorgezet afhankelijk van de bestelstatus.
Per bestelling wordt de status van de bestelling bekeken. Je hebt vooraf aangegeven wanneer je wilt dat bestellingen worden doorgezet naar je boekhoudsysteem. Deze keuze is in te zien -en te wijzigen- in tabblad Configuratie van het dashboard bij status doorzetten verkopen.
Bestellingen die worden opgehaald en een andere status hebben dan 1 van de gekozen opties, worden de daaropvolgende nacht automatisch alsnog doorgezet als zij 1 van de gekozen opties hebben gekregen in Woocommerce.  Deze orders vind je terug in tabblad Open.  De koppeling verwerkt deze bestellingen als volgt:

  1. Iedere nacht draait er een job bij ons die de status van nog niet doorgezette bestellingen controleert.
  2. De koppeling controleert bestellingen van de afgelopen 3 maanden.
  3. Zijn er minder dan 150 niet doorgezette bestellingen dan controleert de koppeling de status van deze bestellingen 1 voor 1
  4. Zijn er 150 of meer openstaande bestellingen dan haalt de koppeling alle afgeronde bestellingen van de afgelopen 14 dagen op uit je webwinkel en kijkt welke van de openstaande bestellingen alsnog kan worden doorgezet.

De werking van deze procedure is dus afhankelijk van het aantal niet doorgezette bestellingen. Bij een teveel aan deze bestellingen is het technisch niet mogelijk om de bestellingen 1-voor-1 op te halen en de status te controleren. We doen in dat geval een best-effort.

Wil je bestellingen eerder doorzetten of heb je een grote WooCommerce webwinkel met veel niet-doorgezette bestellingen dan raden we je aan om webhooks in te stellen. Bij webhooks ontvangen we bericht van je webwinkel als je een bestelling wijzigt en wordt de status van de bestelling direct aangepast. In de handleiding kun je nalezen hoe je webhooks instelt.